Tuesday, May 11, 2010

Kelas Buttercream Cupcake 9 Mei




Inilah hasil-hasil ketekunan student mama minggu nie..gambar atas hasil seni kak Hamidah dan bawahnya Nabilah yang cukup teliti orangnya. Terima kasih semua sudi attend kelas mama yang tidak seberapa ini.


Nabilah dengan cupkeknya..antaranya untuk teman-teman serumahnya


Kak Hamidah from PNB..ceria orangnya.

Thursday, May 6, 2010

Spiderman Cake



Spidermana Cake order by ofismate for her son..hepi besday Izzuddin..
Spiderman ni mama lukis pukul 5 pagi...hhaha...apamcam ..ok kaaa...hand drawing ni..

Happy Mothers Day




Cupcake order by Haniza from LHDN..mama punya loyal customer..w/pun ad-hoc order..terima juga sebab dah namanya loyal customer..harap memenuhi citrasa..request purple and pink
So...sapa2 yg nk order sempena Mothers Day ..promotion is still open...a set like this 16bj cupkek ...RM50 sahaja....berminat ..calling2 mamabisya

Tuesday, May 4, 2010

Jadual Kelas Sepanjang Mei 2010

Salam buat semua ...
Mama sertakan jadual kelas cake and cupcake decoration yang terkini untuk bulan Mei 2010.

***********************************************************************************

9 Mei 2010 (Ahad) ;
Kelas Asas Cupcake With Buttercream Decoration (flower theme) - Rm50 only (hot class)

16 Mei 2010 (Ahad) ;
Kelas Choc Moist Cake With Choc Ganache Decoration (flower theme) -RM80

30 Mei 2010 (Ahad) ;
Kelas Baking Butter or Vanila Cake With Buttercream Decoration (flower theme) - RM70

************************************************************************************

Less 10% for all item for wedding on June 2010...book now

Sunday, May 2, 2010

Kelas Asas Fondant 2 Mei





K.syam with her cupcake....thanks kak coz attend my class...more pic of cupkek that class at http://flickr.com/photos/mamabisya
She atttend the class with her abg and adik...heheh..gempak kelas minggu ni..ditambah lagi dengan si Bisya buat perangai...so sory my daughter tu ...harap tak serik...

Sunday, April 25, 2010

Ammar Baihaqi 1st Birthday Cake





Nie cake untuk Baihaqi ..cepatnyer masa berlalu..dah setahun dah my boy seorang nie...kek ni 2+1 ( Celebrate birthday Baihaqi + anniversary my parents) ..so thats why ada 2 design dalam sebijik kek..sapa2 nk buat kek budget cm ni ..boleh2 calling mama yek...

Cupcake Class on 24 April 2010


Salam..thanks sudi attend mama punya class...the other pic . will be upload later...sori..dalam camera lain pulak.Anyway thanx to ruby(pakai tudung kelabu) ,zila,tanti &yani...

Fondant Cupcake Deco Class

**************************************************************************
Kelas langkah demi langkah membuat fondant cupcake decoration (design flower) - kelas asas

Tarikh : 2 Mei 2010 (Ahad )
Masa : 9.30 pagi hingga selesai (normally 12.30 tgh)
Tempat : No.14, Jalan 3/60, Seksyen 3 Tambahan, Bandar Baru Bangi (kawasan perumahan berhampiran UKM)
Fees : Rm120

****************************************************************************************
Jangan Ketinggalan.
Berminat email ke shiq77@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

***Anda akan membawa pulang 10 biji cupkek yang anda deco
***Light refresment disediakan
***Hanya perlu bawa pen,buku,apron dan tupperware.Resepi akan dibekalkan.

***Sila booking secepat mungkin. Hanya 5 tempat disediakan untuk setiap sesi.

****Free gift Moist Choc Cake kepada yang membawa kawan2 bersama.

*****************************************************************************************************

Sesi ini merupakan basic class kepada beginner. Antara yang akan dipelajari :

1) Membancuh dan membakar cupkek

2) Membancuh dan mewarna fondant

3) Belajar untuk membuat bunga-bunga dari gumpaste dll

4) Mendeko cupkek sebanyak 10 bijik bagi setiap peserta

**Resepi kek,fondant akan diberikan.

**Peserta yang mensyorkan kelas kepada kawan-kawan akan mendapat choc.moist cake from MamaBisya

**Banyak tips2 akan dipelajari

Berminat?

Email or sms to MamaBisya ke shiq77@yahoo.com or sms di 017-3161904 dengan menghantar details :

Nama :

Contact No :

Alamat :

Jangan lepaskan peluang ini. Kelas berhampiran kediaman anda..

*********************************************************************************************

MamaBisya @ Shiqin

017-3161904

http://mamabisyacakehouse.blogspot.com

http://flickr.com/photos/mamabisya

Saturday, April 17, 2010

Resepi Muffin Choc Chip


Bahan-bahan
250g tepung gandum
2 tsp baking powder +1/2 tsp soda bikarbonat
2 tsp serbuk koko (mama guna 2 sudu besar, kasi gelap lagi)
175 gula kastor
150 coklat chip (mama taruk kt atas jer)
250ml susu segar
90ml minyak sayur
1bj telur
sedikit vanila

Cara-caranya;
1)Semua bahan-bahan kering diayak bersama
2)Kemudian, gaul rata bahan-bahan kering dengan barang basah
3)Letakkan dalam paper cup and bakar dalam 20minit dalam 180 celcius.(Bergantung oven masing-masing)

Sunday, April 11, 2010

Strawberry cupcake


Camera mama kehabisan bateri..tu yang gambor tak mengancam...blur jer...sori guys...
nati mama cari bateri..pakai handaycam nie blur ajer..apo nak buat ..itu jer yang ada di pagi2 hair nie...the set utk makan2 kt ofis mama...

Align Center

Kelas Asas Cupcake


Pasangan ibu dan anak, Sara and Rosmah


K.Haliza from Putrajaya..my old friedz


A Young mother, Faizah from Balakong


The team that day ..hahah..thanks..quite letih but seronok..mama hope everybody happy
with the outcome..semua org penuh dengan kreativiti


Candid.....hahha..the rest of picture boleh lihat kt http://flickr.com/photos/mamabisya