MamaBisya CakeHouse merupakan part time baker. Menerima tempahan untuk birthday cake, wedding cake, kek hantaran, cupcake untuk hantaran dan sebagainya, tempahan pelbagai jenis muffin, puding roti special,blueberry cheese tart. Beroperasi di Seksyen 3 Tambahan, Bandar Baru Bangi. Berminat hubungi mamabisya di email shiq77@yahoo.com ....OR LIKE my PAGES http://www.facebook.com/mamabisya
Tuesday, May 11, 2010
Thursday, May 6, 2010
Happy Mothers Day



Cupcake order by Haniza from LHDN..mama punya loyal customer..w/pun ad-hoc order..terima juga sebab dah namanya loyal customer..harap memenuhi citrasa..request purple and pink
So...sapa2 yg nk order sempena Mothers Day ..promotion is still open...a set like this 16bj cupkek ...RM50 sahaja....berminat ..calling2 mamabisya
Tuesday, May 4, 2010
Jadual Kelas Sepanjang Mei 2010
Mama sertakan jadual kelas cake and cupcake decoration yang terkini untuk bulan Mei 2010.
***********************************************************************************
9 Mei 2010 (Ahad) ;
Kelas Asas Cupcake With Buttercream Decoration (flower theme) - Rm50 only (hot class)
16 Mei 2010 (Ahad) ;
Kelas Choc Moist Cake With Choc Ganache Decoration (flower theme) -RM80
30 Mei 2010 (Ahad) ;
Kelas Baking Butter or Vanila Cake With Buttercream Decoration (flower theme) - RM70
************************************************************************************
Less 10% for all item for wedding on June 2010...book now
Sunday, May 2, 2010
Kelas Asas Fondant 2 Mei


K.syam with her cupcake....thanks kak coz attend my class...more pic of cupkek that class at http://flickr.com/photos/mamabisya
She atttend the class with her abg and adik...heheh..gempak kelas minggu ni..ditambah lagi dengan si Bisya buat perangai...so sory my daughter tu ...harap tak serik...
Sunday, April 25, 2010
Cupcake Class on 24 April 2010

Salam..thanks sudi attend mama punya class...the other pic . will be upload later...sori..dalam camera lain pulak.Anyway thanx to ruby(pakai tudung kelabu) ,zila,tanti &yani...
Fondant Cupcake Deco Class
Tarikh : 2 Mei 2010 (Ahad )
Masa : 9.30 pagi hingga selesai (normally 12.30 tgh)
Tempat : No.14, Jalan 3/60, Seksyen 3 Tambahan, Bandar Baru Bangi (kawasan perumahan berhampiran UKM)
Fees : Rm120
****************************************************************************************
Jangan Ketinggalan.
Berminat email ke shiq77@yahoo.com untuk maklumat lanjut.
***Anda akan membawa pulang 10 biji cupkek yang anda deco
***Light refresment disediakan
***Hanya perlu bawa pen,buku,apron dan tupperware.Resepi akan dibekalkan.
***Sila booking secepat mungkin. Hanya 5 tempat disediakan untuk setiap sesi.
****Free gift Moist Choc Cake kepada yang membawa kawan2 bersama.
*****************************************************************************************************
Sesi ini merupakan basic class kepada beginner. Antara yang akan dipelajari :
1) Membancuh dan membakar cupkek
2) Membancuh dan mewarna fondant
3) Belajar untuk membuat bunga-bunga dari gumpaste dll
4) Mendeko cupkek sebanyak 10 bijik bagi setiap peserta
**Resepi kek,fondant akan diberikan.
**Peserta yang mensyorkan kelas kepada kawan-kawan akan mendapat choc.moist cake from MamaBisya
**Banyak tips2 akan dipelajari
Berminat?
Email or sms to MamaBisya ke shiq77@yahoo.com or sms di 017-3161904 dengan menghantar details :
Nama :
Contact No :
Alamat :
Jangan lepaskan peluang ini. Kelas berhampiran kediaman anda..
*********************************************************************************************
MamaBisya @ Shiqin
017-3161904
http://mamabisyacakehouse.blogspot.com
http://flickr.com/photos/mamabisyaSaturday, April 17, 2010
Resepi Muffin Choc Chip

Bahan-bahan250g tepung gandum
2 tsp baking powder +1/2 tsp soda bikarbonat
2 tsp serbuk koko (mama guna 2 sudu besar, kasi gelap lagi)
175 gula kastor
150 coklat chip (mama taruk kt atas jer)
250ml susu segar
90ml minyak sayur
1bj telur
sedikit vanila
Cara-caranya;
1)Semua bahan-bahan kering diayak bersama
2)Kemudian, gaul rata bahan-bahan kering dengan barang basah
3)Letakkan dalam paper cup and bakar dalam 20minit dalam 180 celcius.(Bergantung oven masing-masing)


















